Handouts, præsentationer mm til ALFs efteruddannelseskursus 2018

Vær opmærksom på, at det er op til den enkelte oplægsholder om og hvornår deres materialer bliver gjort tilgængeligt på vores hjemmeside.

 

Mandag d. 9 april

kl. 10-12:30

søjle 1: Kathe-Inger Lundahl, Cand.pæd.: Selektiv mutisme hos barn og ungdom -Fokus på utredning og pedagogiske hjelpetiltak” Artikel

sølje 2: Dr. Carola D. Schnitzler: "Assessing literacy achievement in early grades" Handouts

sølje 3: Grethe Damon aut.psykolog: "”Dynamisk Assessment (DA) og Medieret LæringsErfaring (MLE) som vidensgundlag for rådgivning og intervention” Program og præsentation, Uploadet efterfølgende: Slides, Notat: "Dynamisk assessment som interventionsværktøj"Dynamisk assessment som interventionsværktøj" , Feuerstein og teorien om strukturel kognitiv modificerbarhed, Feuersteins liste over (mangelfulde) kognitive funktionereuersteins liste over (mangelfulde) kognitive funktioner, Notat: Dynamisk assessment af indlærings-vanskeligheder og kognitiv funktionDynamisk assessment af indlærings-vanskeligheder og kognitiv funktion,

sølje 4:

 

kl. 14:30-17:30

søjle 1: Cand. Psych.Aino Holme: Selektiv mutisme – et angstkompleks” Handouts

søjle 2

søjle 3: Maria Boers, Audiologopæd: ”Effektiv afvikling af svære fonologiske vanskeligheder. Interventionsmetoden ”Multiple Oppositions Intervention” Handouts og arbejdspapirer

søjle 4: Prof. Michael Biel; Speech-language pathologist :“Motivation in people with communication disorders” Handouts

 

Specialoplæg:

Stine Thomsen og Helle Louise Møller Jensen: "Udvidet læring med UDL? En effektundersøgelse af en intervention med Udvidet Dialogisk Læsning til at styrke de sproglige færdigheder hos børnehaveklasseelever i risiko for at udvikle læsevanskeligheder." Slides

 

Tirsdag d. 10. april

kl. 9-12

sølje 1: Carina Engström, Legitimised logoped (SLT). ”Pratlust och talängslan/Selektiv mutism” Handouts,  uddelingspapir 1, uddelingspapir 2

søjle 2: Prof. Diane J German: "Differential Diagnosis (DD) Informs Word Finding (WF) Intervention for Learners with Semantic and Phonological WF Error Patterns" Slides og referencer

søjle 3: Dr Catherine Adams: "“Intervention for children who have social communication needs: evidence and practical therapy methods.” Slides, Worksheet for activity 2, Worksheet for activity 3.

søjle 4

 

kl. 14-17

sølje 1: Jan Middendorf:, Speech-language pathologist “Selective Mutism: Strategies for Assessment and Intervention” Handouts

søjle 2: Prof. Turid Helland: ”Hva kan en longitudinell studie fortelle oss om utvikling av dysleksi?” Handouts

søjle 3: Prof. Barbara Dodd: ”Core Vocabulary Intervention: Purpose, Implementation and Outcomes” Handouts og e-mail adresse som lovet: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. Desuden har Audiologopæd Randi Mahler, i samarbejde med Barbara Dodd, oversat en stor mængde arbejdspapirer, som vi har fået lov til at videreformidle. De vil blive uploadet snarest.

søjle 4: Michael Wahl Andersen: "”Dyskalkuli  - Elever med særlige behov i matematik” - oplægget er desværre aflyst og tilmeldte har modtaget seperat mail med mulighed for at tilmelde sig et andet oplæg.