Handouts, præsentationer mm til ALFs efteruddannelseskursus 2019

Vær opmærksom på, at det er helt op til den enkelte oplægsholder om og hvornår deres materialer bliver gjort tilgængeligt på vores hjemmeside

 

 
Mandag 25.marts 
 
 
Søjle 1
Tidlig indsats
 
 
Søjle 2 
Sociale og kommunikative vanskeligheder
 
Søjle 3
Logopædens rolle i det tværfaglige samarbejde
 
Søjle 4
Blandede bolcher
 
 
 
Kl. 10.00 – 12.30
 
 
 
 
 
 
Anders Højen, Lektor
 
Sprogvurdring til 2-årige. Herunder udfordringer og løsninger når man tester så små børn.
 
Da materialet ikke er publiceret endnu, vil slides ikke blive tilgængelige, men hold øje med Facebook og hjemmesiden, hvor vi vil linke til materialet, når det offentliggøres.
Ditte Rose Andersen
 
Intensive Interaction – udvikling af det basale grundlag for kommunikation.
 
 
 
 
 
 
Courtnay Norbury
 
Evidence-based pathways to service provision
 
 
 
 
 
 
 
 
Stine Borges, audiologopæd cand.mag. CSU- Slagelse – audiologisk afsnit
 
APD – fra diagnosticering til intervention.
 
 
 
 
 
 
 
Kl. 14.30 – 17.30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nan Bernstein Ratner, professor, Hearing and speech Sciences
 
Setting the stage for thought and action and Evidence-Based Early Communication
Intervention age 0-3. Child’s Play, Learning & Development.
 
 
Courtnay Norbury
 
Social communication disorders:
•  diagnosis/measurement issues
•  What is pragmatic language therapy and how do we measure its effects?
 
 
 
Dorte Nissen- Inpraksis
 
Talekonsulenten – nye positioner og udfordringer
 
 
 
 
 
 
Line Dahl Jørgensen, ph.d. Og Videnskabelig assistent – institut for Nordiske studier og sprogvidenskab – Københavns universitet.
 
Tidlig logopædisk intervention
 
 
 
 
 
 
Tirsdag 26. marts
 
Kl. 9.00 – 12.00
 
 

 
Steffi Sachse, professor dr.
 
Socio-emotional development of children within the context of language delays and Disorders
 
 
 

 
Johanna Schulting, Marjan ter Harmsel,  HU University of Applied Sciences Utrecht
Developmental Language Disorders, Intervention, Tablet Games
 
 

 
Jacob Stenholt, psykolog
 
Skab forbindelser - en ny måde at forstå rådgivning på
 
 
 
 

 
Julie Dockrell
 
Early language development for preschoolers from social and economical disadvantage background with an emphasis on needs, provision and intervention
 
 
Kl. 14.00 – 17.00
 
 
 
 
 
 
 
Dorte Bleses, Professor
 
Vi lærer sprog i vuggestuen og dagplejen
 
 
 
Charles Fage, Ph.D. in cognitive science
 
Tablet-Based Interventions in Mainstream Environments for Children with Autism and ID.
 
 
Anne Morin, Ph.d., Lektor Aarhus Universitet (DPU)
 
Arbejdet med børn i faglige og/eller udviklingsmæssige vanskeligheder i PPR-regi organiseres og varetages