Vær opmærksom på, at det er op til den enkelte oplægsholder om og hvornår deres materialer bliver gjort tilgængeligt på vores hjemmeside.
Mandag d. 9 april
kl. 10-12:30
søjle 1: Kathe-Inger Lundahl, Cand.pæd.: ”Selektiv mutisme hos barn og ungdom -Fokus på utredning og pedagogiske hjelpetiltak” Artikel
sølje 2: Dr. Carola D. Schnitzler: "Assessing literacy achievement in early grades" Handouts
sølje 3: Grethe Damon aut.psykolog: "”Dynamisk Assessment (DA) og Medieret LæringsErfaring (MLE) som vidensgundlag for rådgivning og intervention” Program og præsentation, Uploadet efterfølgende: Slides, Notat: "Dynamisk assessment som interventionsværktøj"Dynamisk assessment som interventionsværktøj" , Feuerstein og teorien om strukturel kognitiv modificerbarhed, Feuersteins liste over (mangelfulde) kognitive funktionereuersteins liste over (mangelfulde) kognitive funktioner, Notat: Dynamisk assessment af indlærings-vanskeligheder og kognitiv funktionDynamisk assessment af indlærings-vanskeligheder og kognitiv funktion,
sølje 4:
kl. 14:30-17:30
søjle 1: Cand. Psych.Aino Holme: ”Selektiv mutisme – et angstkompleks” Handouts
søjle 2
søjle 3: Maria Boers, Audiologopæd: ”Effektiv afvikling af svære fonologiske vanskeligheder. Interventionsmetoden ”Multiple Oppositions Intervention” Handouts og arbejdspapirer
søjle 4: Prof. Michael Biel; Speech-language pathologist :“Motivation in people with communication disorders” Handouts
Specialoplæg:
Stine Thomsen og Helle Louise Møller Jensen: "Udvidet læring med UDL? En effektundersøgelse af en intervention med Udvidet Dialogisk Læsning til at styrke de sproglige færdigheder hos børnehaveklasseelever i risiko for at udvikle læsevanskeligheder." Slides
Tirsdag d. 10. april
kl. 9-12
sølje 1: Carina Engström, Legitimised logoped (SLT). ”Pratlust och talängslan/Selektiv mutism” Handouts, uddelingspapir 1, uddelingspapir 2
søjle 2: Prof. Diane J German: "Differential Diagnosis (DD) Informs Word Finding (WF) Intervention for Learners with Semantic and Phonological WF Error Patterns" Slides og referencer
søjle 3: Dr Catherine Adams: "“Intervention for children who have social communication needs: evidence and practical therapy methods.” Slides, Worksheet for activity 2, Worksheet for activity 3.
søjle 4
kl. 14-17
sølje 1: Jan Middendorf:, Speech-language pathologist “Selective Mutism: Strategies for Assessment and Intervention” Handouts
søjle 2: Prof. Turid Helland: ”Hva kan en longitudinell studie fortelle oss om utvikling av dysleksi?” Handouts
søjle 3: Prof. Barbara Dodd: ”Core Vocabulary Intervention: Purpose, Implementation and Outcomes” Handouts og e-mail adresse som lovet: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. Desuden har Audiologopæd Randi Mahler, i samarbejde med Barbara Dodd, oversat en stor mængde arbejdspapirer, som vi har fået lov til at videreformidle. De vil blive uploadet snarest.
søjle 4: Michael Wahl Andersen: "”Dyskalkuli - Elever med særlige behov i matematik” - oplægget er desværre aflyst og tilmeldte har modtaget seperat mail med mulighed for at tilmelde sig et andet oplæg.